3.3.4. Értékek és tulajdonságok megváltoztatása
Ennél a stratégiánál azt mondhatjuk, hogy maga a stratégia az innováció, a termék vagy a szolgáltatás pedig régóta ismert. Ezt a régi terméket, illetve szolgáltatást pedig éppen a stratégia teszi újjá, mert megváltoztatja annak használati értékét, értékrendjét, gazdasági jellemzőit.
Ezt a vállalkozások a következő módon érhetik el:
- Közhasznúvá tétellel, melyben arra kell a választ keresni, hogy mit jelent a vevő számára az igazi szolgáltatás, az igazi közhasznú cél. Megalkotásában az ár rendszerint lényegtelen tényező.
- A vállalkozások többsége nem is gondol arra, hogy az áralakítás is lehet egy stratégia. A legnagyobb előnye ennek az, hogy az áralakítás lehetővé teszi, hogy a vevő azért fizessen, amire szüksége van, és nem azért, amit a vállalkozás előállít. Ennek a stratégiának nyitott könnyebben járható utat az Internet elterjedése és az internetes vállalkozási lehetőségek kialakulása.
- Üzleti vállalkozásként mindig abból kell kiindulni, hogy a fogyasztó mindig racionálisan gondolkodik, azonban a valóságképe gyakran teljesen eltér a vállalkozásétól. Mást jelent a termék a vevő szemszögéből. Ezért a stratégiát megéri úgy alakítani, hogy a vevő által megvásárolt termék vagy szolgáltatás illeszkedjen az ő valóságképébe.
- Fontos feltennünk már a vállalkozás elindításakor is azt a kérdést, hogy mit tart értékesnek a vevő? Ilyenkor nem a vállalkozás által előállított dolgot adjuk el, hanem azt, ami a vevő számára értéket képvisel. Ennek a stratégiának előkészítő lépése, hogy megismerjük a vevőnek az előző pontban leírt valóságképét. A vevő ugyan a termékért fizet, de nem azt veszi meg, hanem azt a hasznosságot, amit a termékkel el tud érni.
A fejezetben leírt stratégiák ugyan világosan megfogalmazva találhatóak, de nem szabad elfelejtenünk, hogy nincs olyan megoldás, amely mindenkinek megfelelő eredményt adna, így akár keverten is lehet őket alkalmazni.