Ha induló vállalkozásról beszélünk, akkor gyakran esnek abba a hibába egyesek, hogy csak az innovációra alapozott vállalkozást tudják elképzelni. Pedig ez hibás gondolat. Természetesen sok, ma már bizonyított és sikeres vállalat követte ezt a stratégiát, de nem ez számít az elsődlegesnek.

Sokszor nem lehet eldönteni, hogy egy innovatívan induló vállalkozás mekkora sikert fog elérni mindamellett, hogy nagyon nagy kockázatot vállal, de a köztudatban mindig a sikerek maradnak meg, már-már legendává válva. Az ilyen stratégiához nagyon fontos egy jól körvonalazott cél felállítása, és a lankadhatatlan fejlesztői ambíció. A cél ilyenkor egy új iparág, illetve egy teljesen új piac létrehozását jelenti, vagy egy teljesen más eljárás kidolgozását.

Ha az indulás előtt sikerült a innovációt végrehajtani, akkor még csak a technikai szakaszon esett át a vállalkozás, az üzleti kihívás tulajdonképpen, csak ezután kezdődik, hiszen meg is kell őrizni a megszerzett piacvezető pozíciót. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az innovátor vállalkozásnak új felhasználási lehetőségeket, új vevőket kell keresni, és meg kell győzni a piacot, hogy egyáltalán kipróbálják az új terméket vagy szolgáltatást.

Jó megközelítést ad a sikerhez, ha már akkor elavultnak tekintjük az újításunkat, még mielőtt a versenytársak azt észrevennék. Így azonos erőbedobással, rögtön el kell kezdeni a következő fejlesztés munkálatait is. Nehéz feladat hárul ilyenkor a vállalkozásra az árképzés szempontjából is: ha a magas ár sokáig marad fenn, akkor ez azonnal szemet fog szúrni a potenciális belépőknek. Épen ezért figyelni kell az ár fokozatos csökkentésére is, figyelembe véve a kívánt piaci részesedésünk mértékét.

Az innovációs stratégiának számos veszélye van a vállalkozásra nézve. Egyrészt biztos a bukás a kellő mértékű elszántság és odaadás nélkül, de akkor is csőd közelbe juthatunk, ha nem tudjuk kellően kiaknázni a lehetőségeinket. Megbukhat a stratégiánk akkor is, ha az innovációban nem tudunk kellő lendületet fenntartani, vagy a szűkös erőforrásaink például a tőkehiány miatt megrekednek a munkák. Ha nincs meg a kellő anyagi és szellemi tőkénk az innovációs stratégia követéséhez, akkor inkább más stratégiát válasszunk az induló vállalkozásunkhoz.